Marketing

Marketing dla prawnika. Na co zwrócić szczególną uwagę?

Prawnicy to bardzo specyficzna grupa zawodowa. Ciężkie i mozolne studia, po których następuje nie mniej trudna aplikacja. Prawnicy, którzy posiadają swoje kancelarie to: adwokaci, notariusze i radcy prawni. Każdy z tych zawodów ma inne uregulowania prawne, jeśli chodzi o promocję swojej działalności gospodarczej. Kwestie te regulują kodeksy etyki zawodowej. Najbardziej restrykcyjny jest w tym wypadku Kodeks Etyki Adwokackiej, który zabrania wielu działań mających na celu reklamowanie swojej oferty. Są jednak wspólne furtki dla wszystkich powyższych profesji, aby w zgodzie z prawem promować swoją kancelarię. Większość z nich opiera się na działaniu w Internecie.

Strona internetowa

Firmowa witryna internetowa danej kancelarii jest właściwie główną przestrzenią promocyjną. Prawnicy mogą informować swoich potencjalnych klientów o swoich usługach. Najlepiej robić to w sposób jak najbardziej szczegółowy i w taki sposób, aby skutecznie zachęcić klienta. Tak więc niezmiernie ważne są treści zamieszczone na stronie, ale nie tylko. Witryna powinna być zaprojektowana i wykonana w profesjonalny sposób. Ładne grafiki, nowoczesne menu i prosta nawigacja zachęcą do odwiedzin na stronie. Dodatkowo, jeśli strona wygląda efektownie, wzbudza zaufanie do danej kancelarii. Bardzo ważne w kwestii prowadzenia strony jest jej odpowiednie wypozycjonowanie. Im wyżej strona będzie wyświetlana w wyszukiwarce, tym więcej osób ją odwiedzi.

Content marketing

Marketing treści jest drugim świetnym sposobem na promocję kancelarii prawnej. Teksty o tematyce prawniczej można zamieszczać np. na blogu firmowym. Może być on dostępny bezpośrednio na stronie kancelarii. Ciekawe teksty, mogą być namiastką porad prawnych, ale mogą również przedstawić danego prawnika jako lidera i osobę chętnie dzielącą się swoją wiedzą. Artykuły mogą pojawiać się także na portalach branżowych. Wtedy ważne jest, aby posiadały link prowadzący do witryny firmowej.

Marketing szeptany

Trzecią ważną opcją promocji kancelarii jest stosowanie marketingu szeptanego. Działania te opierają się na publikowaniu w mediach społecznościowych i forach dyskusyjnych pozytywnych opinii na temat usług kancelarii. W tym wypadku najlepiej związać się z którąś z profesjonalnych agencji marketingowych. Mamy wtedy dużą pewność, że działania będą profesjonalne i skuteczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *