Marketing,  Szeptanka

Jak przeprowadzić profesjonalną kampanię Word of Mouth Marketing

Kampanie z zakresu marketingu szeptanego to skuteczne narzędzie promocyjne, które może skutkować znacznymi wzrostami sprzedaży. Wszystko pod warunkiem, że kampanie te są wdrażane w sposób profesjonalny i poparty wiedzą oraz doświadczeniem. Zastanawiacie się, jak skutecznie prowadzić kampanię word of mouth? Przygotowaliśmy kilka wskazówek.

Zyskuje ten, kto wie

Fundamentem skutecznych działań z zakresu word of mouth jest przede wszystkim wiedza poparta doświadczeniem. W tego typu promocjach nie ma miejsca na przypadek. Osoba prowadząca kampanię marketingu szeptanego powinna nie tylko znać zasady tego typu promocji, ale również mieć wiedzą na temat danej branży. Publikacje, które będą mało wartościowe merytorycznie, będą postrzegane przez odbiorców jako niewiarygodne. Dlatego skuteczny research i nieustanne poszerzanie wiedzy na dany temat są nieodłącznymi elementami promocji szeptanych.

Dobry plan do postawa

W kampaniach buzz marketingowych podobnie, jak w przypadkach innych działań promocyjnych niezwykle istotne jest planowanie. Warto, więc z góry założyć pewien schemat podejmowanych kroków, które będziemy po kolei realizować. Istotnym elementem każdej kampanii buzz marketingowej jest, więc harmonogram publikacji oraz określenie wykorzystanych kanałów. Pamiętajmy, że wszelkie wpisy powinny mieć nienachalny, naturalny charakter, a jednocześnie muszą być zgodne z regulaminem danego forum, czy portalu dyskusyjnego.

Szczerość i naturalność kluczem do sukcesu

Prowadzone dyskusje trzeba inicjować w sposób naturalny. Przykład? Wpis na temat marki odzieżowej na forum kulinarnym to bardzo zły pomysł i lepiej z niego zrezygnujmy. Ponadto wykorzystywane konta w swojej historii oprócz postów promocyjnych powinny mieć też publikacje neutralne.

Bezwzględnie powinniśmy podczas prowadzenia kampanii unikać kłamstwa. Czymś innym jest budzenie zainteresowania danym produktem lub usługą, a zupełnie odmienną praktyką jest celowe wprowadzanie użytkowników w błąd. Takie działanie w kampaniach word of mouth jest nie tylko nieetyczne, ale też prędzej czy później negatywnie wpłynie na wiarygodność naszej oferty i wizerunek marki.

Wbrew pozorom prowadzenie kampanii marketingu szeptanego nie jest tak proste jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Dlatego tego typu działania warto oddać w ręce profesjonalistów. Oni nie tylko przygotują dla nas precyzyjny plan działań promocyjnych i konsekwentnie je wdrożą. Ale przede wszystkim zrobią to w sposób profesjonalny, mierząc jednocześnie ich efektywność.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *