• Marketing

    Okno na sukces w e-commerce, czyli siła pop-upów

    Wyskakujące okienka to jeden z bardziej kontrowersyjnych zagadnień marketingu online. Jedni je kochają, inni nienawidzą. Są też tacy, którzy obarczają pop-upy winą za rosnący współczynnik odrzuceń. Jednak nie taki pop-up straszny, jak go malują. Oczywiście pod pewnymi warunkami. Jak, więc skutecznie komunikować się z klientami za pomocą wyskakujących okienek. Mamy kilka pomysłów! Problem ze znienawidzonymi pop-upami zwykle tkwi w sposobie realizacji tego projektu. Skuteczne okienko to takie, które jest częścią strategii marketingowej, a nie przypadkowym komunikatem. Nie bez znaczenia pozostaje też sposób wdrożenia oraz kontekst komunikacyjny. Jak korzystać z pop-upów? Przede wszystkim trzeba wybrać odpowiedni moment, w którym okienko będzie się pojawiało. Może to być na przykład chwila wejścia na…

  • Marketing

    Kampanie SMS w marketingu

    A gdyby tak dotrzeć precyzyjnie z dedykowanym komunikatem reklamowym do naszego klienta? Brzmi zachęcająco, prawda? Takie właśnie możliwości proponują kampanie SMS. Jak efektywnie  korzystać z masowych wysyłek marketingowych wiadomości tekstowych? Mamy dla Was krótki przewodnik po świecie kampanii SMS. Dlaczego warto? Taka forma komunikacji z klientem b gwarantuje wysoki wskaźnik odczytu. Znacznie bardziej atrakcyjny niż w przypadku kampanii mailowych. Statystyki mówią, że nawet 90% wiadomości tekstowych wysyłanych z powodów reklamowych jest otwierana przez odbiorców. Wysoki open rate to główny argument, który zachęca do aktywnego działania w obszarze SMS marketingu. Bowiem we współczesnym, pełnym intensywnych bodźców świecie trudno zdobyć choćby na kilka sekund uwagę odbiorcy. A za sprawą SMS marketingu zyskujemy…

  • Marketing

    Wyzwania Marketerów w 2021r.

    Rok 2020 nie należał do najłatwiejszych. W zasadzie już pierwszy kwartał pokazał jak wielką niewiadomą niesie ze sobą. Wielu firmom trudno było realizować cele sprzedażowe… a co dopiero marketingowe. Część zdecydowała się zaprzestać aktywności reklamowych, by budżet zagospodarować ‘na przetrwanie’ firmy. Konsekwencje wstrzymania działań promocyjnych, odczuwali w drugiej połowie roku. Niestety, ale tak to już jest w marketingu. Regularność i konsekwencja to podstawa zwłaszcza w dobie pandemii i chaosu na rynku. Digitalizacja Od ponad roku świat bytuje w internecie. Marketerzy podążając śladem odbiorców, przenoszą aktywności właśnie do strefy online. O początkach digitalizacji mówiło się już kilka lat temu, jednak w tej chwili widać jej obraz w 100%. Życie odbywa się…

  • Social media

    Emotikony – jak ich używać w komunikacji i dlaczego warto to robić?

    Emotikony, alfabet młodzieży, czy narzędzie marketingowe? A może jedno i drugie? Zgadza się, dla osób młodych emotki są zupełnie naturalną składową wiadomości, często nawet zawodowych, starszym przychodzi to trudniej. No bo jak to? Kropka, kreska, kropka, nawias. To przecież jak alfabet Morse`a, ciężko się w tym połapać. Spójrzmy, jak rozumieć emotikony i jak je stosować, żeby nadać im odpowiedniego znaczenia. Początki. Emotikony pochodzą z wczesnych lat 80tych, to wtedy zaczęto używać najbardziej popularnej uśmiechniętej buźki, czyli dwukropka i znaku zamknięcia nawiasu. Oczywiście, pierwsze emotki nie zamieniały się, jak obecnie w żółte buźki, nie wykonywały żadnych ruchów, były kombinacjami znaków z klawiatury. Szybko jednak zyskały na popularności, wraz z rozwojem komunikatorów…

  • Social media

    Znaczenie komunikacji na Twitterze w budowaniu świadomości marki

    Ilość marek we współczesnym świecie może przyprawić o zawrót głowy. Ich ogromna różnorodność sprawia, że wiele z nich jest mało rozpoznawalnych. A właśnie świadomość marki, czyli rozpoznawalność jej odmienności, jest jednym z głównych powodów jej wysokiej sprzedaży. Jednym z narzędzi pomocnych w jej budowaniu jest Twitter. Czym jest świadomość marki? Wysoka świadomość marki to coś, o czym marzy jej każdy właściciel. Na początek ważne jest, aby dana marka była kojarzona z konkretną branżą. Jeszcze lepiej, gdy po dłuższym czasie budowania jej świadomości, marka posiada własną odmienność na tle konkurencji. Tylko nielicznym udaje się jeszcze więcej: nazwą danej marki określa się podobne produkty całej branży. Przykładami z języka polskiego mogą tu…

  • Marketing

    Kampania #LOTdoDomu jako przykład idealnego wykorzystania TT do działań marketingowych

    Twitter w ostatnim czasie, zyskuje w naszym kraju coraz większą popularność. Nie tylko wśród użytkowników indywidualnych, ale także pośród firm. To medium, którego znaczenie docenia każdy szanujący się marketingowiec i specjalista w tej dziedzinie. Pozwala na szybkie wchodzenie w interakcje z użytkownikami i rozprzestrzenianie się informacji. W krajach zachodnich traktuje się go jako podstawowy kanał szybkiej komunikacji. Ma także o wiele lepszą renomę niż znany wszystkim i powszechnie wykorzystywany Facebook. Prawda jest taka, że w obecnych czasach na Twitterze po prostu trzeba być, jeśli chce się wiedzieć, co ludzie mają do powiedzenia. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji kryzysowej Kreowanie wizerunku marki stanowi o podstawie jej sukcesu rynkowego. Aby taki komunikat…

  • e-rzecznik

    Idealny eRzecznik dla branży motoryzacyjnej

    Promocja eRzecznika w sieci bardzo często kojarzy się z buzz marketingiem, co zupełnie nie ma odzwierciedlenia w praktyce. Są pewne podobieństwa, być może też stosuje się obydwie te formy reklamy na zbliżonych stronach internetowych. Jednak wychodzi się z zupełnie innych założeń i wydźwięk wpisów także ma inną głębię. Czym jest więc eRzecznik i jak można go wykorzystać w branży motoryzacyjnej? Czym jest promocja typu eRzecznik? Decydując się na marketing z wykorzystaniem narzędzia eRzecznik, chodzi o to, żeby firma stała się bardziej rozpoznawalna w sferach internetu. Ludzie tam najczęściej poszukują odpowiedzi na ważne dla nich kwestie. Są to pytania, które dotyczą określonej branży – ściśle lub luźno z nią powiązane. Najczęściej…

  • Marketing

    Jak zwiększyć open rate, czyli daj dobry tytuł

    W Internecie nie jest łatwo. Masz 5 sekund. To nie są żarty. Jak jesteś marketerem musisz być jak Rambo – wejść i rozwalić wszystkich. Tytuł to Twoja szansa, za długi nie będzie widoczny w całości, zanudzi, nikt go nie przeczyta. Za krótki wiele nie powie klientowi i nie przedstawi sedna sprawy. Musi pobudzić wyobraźnię, być tak ciekawy, że nie sposób mu się oprzeć. A jednocześnie, trafić do odpowiedniej grupy docelowej i sprzedać jej produkt. Wzoruj się na tabloidach. Czy na pewno? Przecież to marne dziennikarstwo, działa na nasze niskie instynkty. A jednak – działa. Każdy z nas ma w sobie ciekawość, oczywiście nie wszyscy śledzimy losy celebrytów, ale jednak klikamy…

  • Marketing

    Czy social media są potrzebne w reklamie restauracji?

    Z czym w pierwszej kolejności kojarzy się Instagram? Na szczycie listy są oczywiście zdjęcia potraw, czyli #foodpics, a dla niektórych wręcz #foodporn. A gdyby tak wśród nich były zdjęcia jedzenia z Twojej restauracji?   Na temat tego, jak je robić, są całe poradniki i kursy. Niektórzy podchodzą z matematyczną precyzją do kwestii oświetlenia czy kolorystyki. Inni stawiają na spontaniczność. W praktyce w profesjonalnej kuchni jest o wiele łatwiej osiągnąć efekt godny Instagrama niż w domowym zaciszu. Wiedzą o tym właściciele restauracji, którzy inwestują w marketing na Instagramie. Nie jest tak, że uznanie zyskują tylko wykwintne miejsca. Mini-cukiernia California Donuts to dobry przykład. W menu ma tylko te mało wyszukane ciastka.…

  • Marketing

    Marketing dla prawnika. Na co zwrócić szczególną uwagę?

    Prawnicy to bardzo specyficzna grupa zawodowa. Ciężkie i mozolne studia, po których następuje nie mniej trudna aplikacja. Prawnicy, którzy posiadają swoje kancelarie to: adwokaci, notariusze i radcy prawni. Każdy z tych zawodów ma inne uregulowania prawne, jeśli chodzi o promocję swojej działalności gospodarczej. Kwestie te regulują kodeksy etyki zawodowej. Najbardziej restrykcyjny jest w tym wypadku Kodeks Etyki Adwokackiej, który zabrania wielu działań mających na celu reklamowanie swojej oferty. Są jednak wspólne furtki dla wszystkich powyższych profesji, aby w zgodzie z prawem promować swoją kancelarię. Większość z nich opiera się na działaniu w Internecie. Strona internetowa Firmowa witryna internetowa danej kancelarii jest właściwie główną przestrzenią promocyjną. Prawnicy mogą informować swoich potencjalnych…