Marketing

Co to jest influencer marketing?

Influencer marketing staje się coraz bardziej popularną formą reklamowania swoich usług w sieci. Bazuje na tak zwanych influencerach – osobach rozpoznawanych w niektórych środowiskach, które chętnie opowiedzą o usługach i produktach oferowanych im przez niektóre marki.

Zawód influencer

Influencerzy – to słowo coraz częściej słyszy się w mediach. Pojawiło się stosunkowo niedawno, ale zawód influencer jest już bardzo popularny. Kim tak naprawdę są ci tajemni influencerzy? To osoby, które prowadzą vlogi (wideoblogi) lub blogi w Internecie lub mają często odwiedzane kanały w różnych mediach społecznościowych i są dość popularni.

Blogerzy, który zbierają większą popularność i stają się bardziej rozpoznawalni, są uważani w niektórych przypadkach po prostu za autorytety w niektórych dziedzinach. Influencer markieting bazuje na systemie rekomendacji. Jeśli znana i lubiana przez nas osoba poleca nam jakąś markę, to chętniej ją kupimy. Czy to naprawdę działa?

Czy influencer marketing działa?

Influencer marketing w niektórych branżach działa dobrze, w innych działa cuda. Wszystko zależy od tego, czy znajdziesz odpowiednią osobę, która przyciąga ludzi mogących zainteresować się twoim produktem. Skrajny przykład: zaprezentowanie nosidełek dla dzieci przez kobietę, której obserwatorami są prawie wyłącznie nastolatki nie jest dobrym pomysłem.

Odpowiednie targetowanie jednak może naprawdę znacznie podbić wyniki sprzedaży. Dlaczego? Okazuje się, że najbardziej skutecznym marketingiem jest sieć rekomendacji wśród znajomych. Influencera traktujemy nieco podobnie – badania wskazują, że 88% osób wierzy w rekomendacje z sieci. A jeśli jeszcze osoba influencera zdaje się być autorytetem, jej polecenia stają się szczególnie wiarygodne. Dlatego influencer marketing działa lepiej niż marketing szeptany czy po prostu artykuły sponsorowane na zewnętrznych portalach internetowych.

Większa wiarygodność influencerów

Duża wiarygodność influencerów wynika z kilku czynników. Przede wszystkim są to osoby „naturalne”. Każdy z nich zaczyna tak naprawdę od przedstawienia siebie, swoich pasji, od opowiadania o hobby, pisania bloga tematycznego czy od zabawiania ludzi filmikami. Dlatego zanim stają się na tyle sławni, by marki zaczynały prowadzić z nimi współpracę, już mają zbudowaną sieć relacji z użytkownikami, którzy doceniają ich naturalność, wiedzę, sposób bycia.

Na dodatek wielu influencerów zastrzega sobie, że reklamując twój produkt nie musi mówić o nim w samych superlatywach. Recenzje są przychylne, ale niepozbawione opisu wad czy mniej pozytywnych szczegółów. Odbiorców to nie odstrasza, wręcz przeciwnie. Sprawia, że postrzegamy influencera jako wiarygodnego. Dzięki temu twoja marka zyskuje dzięki nienachalnej reklamie.

Znaczenie ma także bezpośredni, łatwiejszy dostęp. Aktorzy z reklam, patrzący na obserwatorów z telewizora czy komputera są oddzieleni szklanym ekranem. Influencerzy mają ze swoimi obserwatorami ciągły kontakt poprzez media społecznościowe, wiadomości, transmisje life i tym podobne. Dlatego są bliżej, a ich rekomendacja jest równie ważna, jak rekomendacja bliskiej osoby.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *