Marketing

Czy social media są potrzebne w reklamie restauracji?

Z czym w pierwszej kolejności kojarzy się Instagram? Na szczycie listy są oczywiście zdjęcia potraw, czyli #foodpics, a dla niektórych wręcz #foodporn. A gdyby tak wśród nich były zdjęcia jedzenia z Twojej restauracji?

 

Na temat tego, jak je robić, są całe poradniki i kursy. Niektórzy podchodzą z matematyczną precyzją do kwestii oświetlenia czy kolorystyki. Inni stawiają na spontaniczność. W praktyce w profesjonalnej kuchni jest o wiele łatwiej osiągnąć efekt godny Instagrama niż w domowym zaciszu. Wiedzą o tym właściciele restauracji, którzy inwestują w marketing na Instagramie.

Nie jest tak, że uznanie zyskują tylko wykwintne miejsca. Mini-cukiernia California Donuts to dobry przykład. W menu ma tylko te mało wyszukane ciastka. Na zdjęciach kolorowy lukier prezentuje się jednak świetnie. To wystarczy, by California Donuts było w czołówce restauracji Instagrama z 385 tys. followersów. Dlaczego warto  dołączyć do restauracji z Instagrama?

  • Twoje zdjęcia pizzy czy donutów będą widoczne dla setek osób, więc profil marki zobaczy więcej klientów.
  • Coraz częściej media szukają marek do materiałów na Instagramie, zwracając uwagę na liczbę followersów.
  • Najmłodsze pokolenie w social-mediach robi nawet zakupy. Czy wiesz, że w niektórych krajach pizzę w Domino’s Pizza da się zamówić przez Messengera? Z kolei cukiernie na Instagramie otrzymują zamówienia na torty od panien młodych, które tylko tam szukają oprawy swojego wesela.

Zainspiruj i przyciągaj

Dla wielu osób świat kuchni jest fascynujący. Chętnie zapoznają się z poradami szefa kuchni, zobaczą, jak komponuje się menu lub zainspirują się zdjęciami świeżych, lokalnych produktów. Później na podstawie profilu restauracji w social-mediach ocenią, czy warto iść do danego miejsca.

Nie wiesz, jak prowadzić profile restauracji na Facebooku czy Instagramie? Przynajmniej na początku poradź się specjalistów z agencji marketingowej. Odpowiednie logo, szablony czy grafiki to już połowa sukcesu. Pamiętaj, że wybrane posty możesz też promować, dodatkowo zwiększając zasięgi i przyciągając klientów. Reklama nie musi być droga, jeśli wybierzesz konkretną, wąską grupę odbiorców. Jest do tego sporo narzędzi, możesz np. skierować reklamę tylko do osób, które polubiły profil Twojej konkurencji, albo do tych, którzy mieszkają w okolicy i zamawiają jedzenie przez internet.

Pamiętaj też, że sami klienci mogą robić reklamę za Ciebie. Ułatw im to ciekawym wystrojem i pięknie podanymi daniami. W lokalu wyeksponuj profile social-media restauracji lub firmowy hasztag. Goście mogą sami robić zdjęcia i się oznaczać, a Ty będziesz zyskiwał darmową reklamę.

Potęga influencerów

Pamiętaj też o potędze influencerów i rekomendacji. Mając do wyboru restaurację, która nie ma żadnych ocen i taką, która ma wiele pozytywnych opinii, większość osób wybierze tą drugą. Warto więc zadbać o przynajmniej kilka rekomendacji na Facebooku.

Na Instagramie użytkownicy mogą znaleźć opinie o restauracji po hasztagu z jej nazwą lub oznaczeniach. Widząc, że wiele osób oznaczyło się w danym miejscu, łatwiej wyrobić sobie opinię, czy warto tam pójść. Sposobów na zyskanie takich opinii jest wiele. Można zacząć od siebie i znajomych lub zorganizować konkurs dla tych, którzy oznaczą lokal w social-mediach.

Restauracja znajdująca się w popularnych turystycznych miejscach może też podjąć współpracę z influencerem, który dostanie obiad, a w zamian będzie musiał tylko  zrobić sobie zdjęcie i oznaczyć się. Nie musi to być ktoś, kto ma miliony lajków na Instagramie. Równie dobrze sprawdzi się na początku niszowy, lokalny celebryta. Np. influencerzy zajmujący się zdrowym stylem życia chętnie odwiedzą miejsca o podobnym profilu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *