Prowadzenie małego lokalnego biznesu często wiąże się z problemem dotarcia do grupy swoich odbiorców. Lokalne przedsiębiorstwa często nie wiedzą w jaki sposób mogą one konkurować z większymi graczami na swoim rynku. Tutaj na pomoc przychodzi wizytówka w Google. Jest to takie narzędzie, dzięki któremu można zwiększyć swoją widoczność w Internecie i dotrzeć do swoich lokalnych odbiorców. Oczywiście nie tylko jest to dobre rozwiązanie dla małych firm, świetnie sprawdzi się ono również dla firm zdecydowanie większych. Warto więc dowiedzieć się czym jest wizytówka w Google oraz w jaki sposób można zacząć jej używać.
Co to jest wizytówka w Google?
Wizytówka w Google jest to usługa, która pozwala przedsiębiorstwom prezentować najważniejsze informacje o swojej działalności gospodarczej, ponieważ informacje te będą wyświetlały się zarówno w organicznych wynikach wyszukiwania, a także w mapach Google. Osoby używające wyszukiwarki internetowej i wpisujące w nią określone zapytanie otrzymają wyniki z przedsiębiorstwami, które będą w stanie odpowiedzieć na ich pytania bądź zaspokoić ich potrzeby, co więcej najczęściej przedsiębiorstwa te będą znajdowały się w ich najbliższej okolicy. Będą oni mogli też w szybki sposób znaleźć o nich takie informacje jak nazwa, adres siedziby firmy, numer telefonu, godziny otwarcia, co więcej będą tam zamieszczane również opinie innych użytkowników sieci na temat firm.
Wizytówka w Google jest więc świetnym rozwiązaniem, dla lokalnych przedsiębiorstw, aby pokazać się potencjalnym klientom i pojawić wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki wizytówce klienci będą mogli też w szybki sposób skontaktować się przedsiębiorstwem i nierzadko wizytówka umożliwia im również zobaczenie zdjęć, które zostały opublikowane przez firmę. Dla biznesów działających w gastronomii najczęściej zdjęcia przedstawiają różne dania bądź wystrój restauracji.
Wizytówka w Google – dlaczego warto?
Wizytówka w Google ma wiele zalet, dzięki niej przedsiębiorstwo może pojawić się wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, co będzie też wiązało się z tym, iż potencjalni klienci takiej firmy będą mogli w szybki sposób uzyskać najważniejsze informacje o firmie. Przedsiębiorstwo natomiast prowadząc taką wizytówkę otrzymuje dostęp do statystyk i ważnych informacji, które pokazują, ile osób zobaczyło taką wizytówkę, a także ile z nich skorzystało z niej, aby skontaktować się z przedsiębiorstwem. Tak jak wyżej zostało to już wspomniane wizytówka w Google daje również możliwość publikowania na niej zdjęć a także opinii przez internautów, na które firma może odpowiadać i rozwiewać pojawiające się wątpliwości.
Firma, która posiada wizytówkę aktualną staje się też dla odbiorców bardziej wiarygodna i profesjonalna. Kolejną bardzo ważną zaletą jest fakt, iż założenie takiej wizytówki oraz jej prowadzenie jest całkowicie darmowe i nie wymaga wielu umiejętności, ponieważ nie jest to wcale skomplikowane działanie. Jak widać założenie wizytówki w Google daje obopólne korzyści zarówno dla przedsiębiorstwa jak i dla klienta, który w szybki i łatwy sposób chce pozyskać informacji na temat określonego biznesu.
Co daje buzz marketing (marketing szeptany)?
Marketing szeptany jest narzędziem marketingowym, które poprowadzone w odpowiedni sposób może dawać przedsiębiorstwu wiele korzyści. Polega ono na docieraniu w sposób jak najbardziej naturalny z informacją o promowanym produkcie bądź marce. Firma, która decyduje się na wprowadzenie tego narzędzia do swojego biznesu powinna zdawać sobie sprawę, że działalność ta musi być prowadzona przez osoby odpowiednio przygotowane do takich czynności. Marketing szeptany poprowadzony w sposób należyty pozwoli firmie zbudować pozytywny wizerunek w Internecie, a także zdobyć zaufanie swoich klientów.
Bezpośredni kontakt z konsumentami daje przedsiębiorstwu możliwość poznania ich potrzeb oraz problemów, z którymi się mierzą, a następnie umożliwia wprowadzić takie rozwiązania, które będą na te potrzeby odpowiadać. Buzz marketing będzie też wpływał na pozycjonowanie strony internetowej przedsiębiorstwa, ponieważ dzięki niemu może zwiększyć się ruch w witrynie, który następnie może bezpośrednio wpływać na zwiększenie zysków. Marketing szeptany jest też idealnym sposobem na dotarcie do szerokiego grona odbiorców w stosunkowo szybkim czasie i nawiązanie z nimi kontaktu.