Marketing

Kampanie SMS w marketingu

A gdyby tak dotrzeć precyzyjnie z dedykowanym komunikatem reklamowym do naszego klienta? Brzmi zachęcająco, prawda? Takie właśnie możliwości proponują kampanie SMS. Jak efektywnie  korzystać z masowych wysyłek marketingowych wiadomości tekstowych? Mamy dla Was krótki przewodnik po świecie kampanii SMS.

Dlaczego warto?

Taka forma komunikacji z klientem b gwarantuje wysoki wskaźnik odczytu. Znacznie bardziej atrakcyjny niż w przypadku kampanii mailowych. Statystyki mówią, że nawet 90% wiadomości tekstowych wysyłanych z powodów reklamowych jest otwierana przez odbiorców. Wysoki open rate to główny argument, który zachęca do aktywnego działania w obszarze SMS marketingu. Bowiem we współczesnym, pełnym intensywnych bodźców świecie trudno zdobyć choćby na kilka sekund uwagę odbiorcy. A za sprawą SMS marketingu zyskujemy chwilę wyłącznego skupienia na komunikacji naszej marki. Jednak wysoki wskaźnik otwarć nie jest jedynym gwarantem sukcesu, bowiem skuteczna kampania oparta na wiadomościach tekstowych, powinna spełniać jeszcze kilka innych kryteriów.

Jak wysyłać SMS-y reklamowe?

Ustaliliśmy już, że SMS-y reklamowe mogą znacznie skrócić dystans między marką, a klientem. Wiele osób zajmujących się marketingiem chce, więc wykorzystać potencjał tej formy marketingowej, jednak nie do końca wie jak się za to zabrać, dlatego mamy kilka wskazówek. Przede wszystkim istotna jest wartościowa baza kontaktów, bowiem to ona będzie fundamentem działań. Kupione lub nielegalnie pozyskane leady zazwyczaj słabo konwertują, a na dodatek używanie tego typu chwytów działa na niekorzystny wizerunek naszego brandu, dlatego stanowczo odradzamy takie sposoby pozyskiwania kontaktów.

Jak zbudować bazę numerów?

Bazę najlepiej zgromadzić w ramach programu lojalnościowego lub pozyskać na zasadzie zbierania kontaktów w procesie transakcyjnym. Dzięki temu mamy pewność, że nasze kontakty to osoby faktycznie zainteresowane ofertą firmy. Subskrybentów można również pozyskiwać za pomocą specjalnie do tego przygotowanego landing page, czy formularzy, co pozwoli zwiększyć obszar działań nie tylko do osób, które już dokonały zakupów, ale do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Wartościowa i dobrze posegmentowana baza to istotny element efektywnych działań w SMS marketingu. Kolejnym istotnym czynnikiem decydującym o sukcesie wysyłki jest odpowiednia komunikacja. Zbyt natarczywe stosowanie haseł marketingowych, czy nadmierne epatowanie rabatami może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, dlatego przesyłana treść powinna być elementem spójnej strategii komunikacji marketingowej. Do potrzeb naszej marki oraz specyfiki branży trzeba dostosować częstotliwość wysyłek. Zbyt rzadko lub nadmiernie często przesyłane wiadomości tekstowe o charakterze marketingowym, mogą bowiem przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *