Marketing szeptany w ubezpieczeniach
Marketing

Marketing szeptany w ubezpieczeniach

Na czym polega marketing szeptany w ubezpieczeniach? Czym jest marketing szeptany? Jakie korzyści mogą przynosić jego działania? Te i inne pytania pojawiają się często, szczególnie
w trakcie pandemii koronawirusa, gdzie komunikacja z klientami stała się szczególnie ważna. Marketing szeptany jest działaniem, które poniekąd motywuje klientów do dzielenia się pozytywnymi opiniami o marce z innymi. To jak duża jest rola opinii w podejmowaniu decyzji zakupowej nie trzeba nikomu mówić. Ludzie ufają innym konsumentom tak jak swoim bliskim. Dlatego też marketing szeptany ma wiele zalet.

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to działania, które są podejmowane w celu dotarcia z informacją o produkcie do zainteresowanych klientów bądź kontrahentów. Jest to również wywoływanie dyskusji o marce, tak aby o niej mówiono, musi się to jednak dziać w sposób bardzo subtelny, by klient nie wiedział, że jest to forma reklamy. Buzz marketing, bo tak też można nazywać marketing szeptany, jest również pisaniem komentarzy, recenzji, poradników, porad.

Działania takie sprawiają, iż marka jest zdecydowanie bardziej widoczna dla swoich konsumentów. Dzięki temu, że marketing szeptany wywołuje pozytywne reakcje wśród swoich odbiorców, można za jego pośrednictwem motywować klientów do pozostawiania pozytywnych opinii o marce, produkcie lub usłudze. Jak wiadomo opinie są niezwykle cenne dla przedsiębiorstwa, ponieważ to właśnie one w dużej mierze wpływają na decyzję konsumencką.

Na czym polega marketing szeptany

Marketing szeptany w ubezpieczeniach

Marketing szeptany w ubezpieczeniach jest znany, jednak czy aby na pewno dobrze wykorzystywany? Chociaż dla niektórych agentów ubezpieczeniowych, ta forma promocji to główny sposób na komunikowanie się z klienta, nie jest ona wykorzystywana w taki sposób w jaki powinna. Buzz marketing, nazwać można też marketingiem rekomendacji, ponieważ właśnie na tych rekomendacjach się on w pewien sposób opiera. W branży ubezpieczeń są one szczególnie ważne. Dlatego też agenci ubezpieczeniowi powinni poznać sposoby, które pozwolą na skutecznie wykorzystanie działań marketingu szeptanego.

Marketing szeptany w ubezpieczeniach – najlepsze sposoby na jego wykorzystanie

Marketing szeptany w ubezpieczeniach można wykorzystać na kilka sposobów. Warto je poznać i zastosować w swoim przedsiębiorstwie, może mu to przynieść wiele dobrego. Poniżej kilka z nich.

  1. Najważniejsza jest satysfakcja klienta – prawda jest taka, że aby odnieść sukces należy zadbać o satysfakcję swoich klientów. Nie będą oni polecali usług danej firmy, jeśli nie będą z niej zadowoleni. Należy więc postarać się o najwyższą jakość oferowanych usług, ale też kontakt z klientem. Poznać go, to co mu się podoba, ale też to co nie do końca jest w jego guście. Dzięki tej wiedzy możliwe będzie lepsze dopasowanie do niego swojej oferty.
  2. Dobrze jest znać swoich klientów – ponownie, warto poznać potrzeby i problemy swoich konsumentów, ponieważ kiedy już pojawią się oni w agencji i będą chcieli skorzystać z jej usług, bardzo duże wrażenie zrobi na nich szybkie zaoferowanie im rozwiązania dopasowanego dokładnie do ich wymagań. Zbieranie danych znacznie ułatwi to działanie. Do tego celu opłaca się skorzystać z różnych oprogramowani, które umożliwią właśnie na gromadzenie i segregacje tych danych.
  3. Dziękowanie za rekomendacje to bardzo dobry pomysł – kolejnym dobrym rozwiązaniem będzie podziękowanie klientowi, który polecił usługi danej agencji swoim bliskim. Można to zrobić po prostu do niego dzwoniąc. Działania takie zawsze zostaną odebrane dobrze.

Marketing szeptany podczas pandemii. Dlaczego warto się komunikować?

Po co firmie marketing szeptany

Marketing szeptany w ubezpieczeniach, ale i nie tylko w tej branży stał się szczególnie ważny w trakcie pandemii koronawirusa, kiedy to klienci nie mogli odwiedzać stacjonarnych placówek firm, a komunikacja niemalże całkowicie przeniosła się do sieci. Dzięki niemu możliwe jest dotarcie do swoich potencjalnych klientów i nawiązanie z nimi dyskusji. Wszystko to daje wiele wymiernych korzyści takich jak na przykład, zwiększenie świadomości o marce, zwiększenie zaufania do niej, a także możliwość zbudowania wizerunku i poprawę wiarygodności. Odpowiednia komunikacja z klientem, powinna być nieodłącznym elementem wszystkich działań promocyjnych. Zadowolony klient jest najlepszą reklamą dla niej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *