Treść kierowana do klienta powinna być rzetelna i przedstawiona w sposób przystępny. Język, jakim przedsiębiorca zwraca się do konsumenta powinno się dobierać do grupy docelowej. Wartość merytoryczna treści, którą kieruje się do młodzieży będzie inna niż ta, która ma odpowiedzieć na potrzeby dojrzałych osób.
Na stronie internetowej powinno się wyszczególnić najistotniejsze dla przedsiębiorstwa informacje. W zakładce „o nas” użytkownik musi łatwo znaleźć dane teleadresowe oraz krótki opis firmy. W tym miejscu pracodawca może zawrzeć to, co wyróżnia go na tle konkurencji. Mogą to być osiągnięcia w biznesie, nagrody i certyfikaty czy udział w akcjach społecznych. Poznania producenta oraz misji jaka mu przyświeca, pozwoli użytkownikowi na wypracowanie sobie zdania na temat całej organizacji.
Optymalizacja witryn pod kątem SEO
Optymalizowanie domeny pod kątem SEO i budowanie zaplecza pozycjonerskiego to jedne ze skuteczniejszych metod promocji w Internecie. Firmowe blogi to sposób na zapoznanie konsumenta z aktualną ofertą przedsiębiorstwa. Udostępnione tam teksty powinny być interesujące, napisane przystępnym językiem i nasycone optymalną ilością słów kluczowych. Bardzo ważne jest, aby frazy tematycznie powiązać z profilem firmy. Ułatwieniem dla algorytmów jest prawidłowe sformatowanie artykułów, dodaniem grafik czy krótkich filmików – zindeksowane treści będą dzięki temu widoczne w większej ilości sekcji.
Remarketing i programy partnerskie
Powiązane z domeną firmy strony zewnętrzne, powinny odsyłać użytkowników między innymi na fanpage w mediach społecznościowych, wizytówki Google Moja Firma, a także stron i forów tematycznie odpowiadających treściom publikowanym przez markę oraz bezpośrednio do jego oferty. Wykorzystywanie plików cookies na powiązanych stronach generuje powstawanie spersonalizowanych reklam widocznych na innych witrynach oraz aplikacjach mobilnych. Dzięki remarketingowi (kampanie Google Ads) nawiązuje się kontakt konsumenta z przedsiębiorcą, a świadomość i zasięg marki zwiększają się.
Na promocję w sieci pozytywnie oddziałują również sieci afiliacyjne (programy partnerskie). Sojusze z innymi przedsiębiorstwami umożliwiają udostępnienie artykułów sponsorowanych i reklam graficznych na witrynach objętych programem.
Promocja w mediach społecznościowych
Marketing wykorzystujący potencjał portali społecznościowych jest najkorzystniejszym sposobem promocji przedsiębiorstwa. Udostępnianie treści na Facebook’u czy Instagram’ie są darmowe i trafiają do najszerszej i najbardziej zróżnicowanej grupy odbiorców. Zależnie od tego czego dotyczy oferta producenta, można ją kierować do młodzieży szkolnej, kobiet pracujących czy mężczyzn po pięćdziesiątym roku życia.
Treści, które przyjmuje się w mediach społecznościowych to średniej długości, rzeczowe posty opatrzone zdjęciem, krótkie prezentacje multimedialne oraz tak zwane „karuzele” informacyjne. Ze względu na swoją przystępność, coraz popularniejsze stają się filmiki ukazujące walory danego przedsiębiorstwa oraz produktów, które oferuje.
Atrakcyjne dla odbiorcy są wszelkiego rodzaju konkursy internetowe, które organizuje się za pośrednictwem portali społecznościowych. Udostępnienie wpisu konkursowego, polubienie postu lub zaobserwowanie profilu jest najczęściej warunkiem wzięcia udziału w wydarzeniu. Regulamin powinien jasno określać obowiązujące zasady, sposób wyłonienia zwycięzcy, a także rodzaj nagrody.