Marketing

Youtuberzy w marketingu

Marki co rusz, wyprzedzają się w nowych metodach promowania i reklamowania swoich produktów. Na każdym kroku możemy się spotkać z nowymi, oryginalnymi sposobami marketingu. Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest również współpraca z influencerami, w tym z twórcami na YouTube. Czy jest to skuteczna forma promocji marki? W jaki sposób dobrać odpowiednią osobę do współpracy? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. Zapraszamy do lektury!

Influencer marketing – co to jest?

To jedna z najnowszych form marketingu internetowego. Skupia się na prowadzeniu współpracy z Infelucenerami – czyli osobami mającymi wpływ na innych ludzi. Przede wszystkim są to osoby znane, celebryci, blogerzy, czy właśnie youtuberzy. Bardzo często uznaje się ich za ekspertów w swojej dziedzinie, dzięki czemu cieszą się ogromną popularnością i zaufaniem odbiorców. Wiadomo też, że o wiele chętniej kupimy coś poleconego przez osobę, której ufamy, niż przez randomowego człowieka w telewizorze. W tym właśnie tkwi potęga influencer marketingu. Dodatkowo bardzo często tacy internetowi twórcy mogą pochwalić się naprawdę ogromnymi zasięgami. Niejednokrotnie obserwują ich setki tysięcy, a czasami i miliony odbiorców. Łatwo policzyć jak wiele potencjalnych klientów może znajdować się wśród nich.

Korzyści płynące ze współpracy z Youtuberami

Nie trudno zauważyć, że coraz większy wpływ na ludzi, a przede wszystkim na młodsze pokolenia, mają twórcy filmów zamieszczanych na kanałach serwisu YouTube. Jakie korzyści może przynieść firmie współpraca z takimi twórcami? Zapewniamy, że jest ich naprawdę wiele, a do najważniejszych należą między innymi:

• Zwiększenie wiarygodności firmy – Osoby skupiające wokół siebie duże społeczności na Youtubie uznawane są za osoby godne zaufania. Jeśli ktoś taki poleca produkt twojej firmy, to znaczy, że jest on naprawdę dobry. Dodatkowo reklamy prowadzone przez influencerów uznawane są za bardziej wiarygodne, ponieważ podpisują się pod tym swoim nazwiskiem.

• Precyzyjne dotarcie do grupy docelowej – Decydując się na przykład na wykupienie czasu antenowego w telewizji, reklama produktu trafia do wszystkich ludzi. Zarówno tych starszych, jak i młodszych. Tych zainteresowanych, jak i tych, którzy nigdy nie zdecydują się na zakup. Inaczej się ma sprawa w przypadku Youtuba. Tutaj promocja skierowana jest do konkretnego grona odbiorców. Jeśli zdecydujemy się na przykład na współpracę z kanałem makijażowym, to nasz produkt trafi bezpośrednio do osób zaintersowanych tą dziedziną.

• Oryginalność przekazu – Ludzie są już znudzeni reklamami w telewizji, które wyglądają praktycznie tak samo. Współpraca z Youtuberem daje możliwość zaskoczenia potencjalnych klientów. Pokazania im produktu czy usługi w zupełnie innej, bardziej przystępnej formie. To ogromna przewaga!

Jak wybrać odpowiedniego Youtubera do współpracy?

Influencer marketing może być niezwykle skutecznym narzędziem w promocji produktów, pod warunkiem, że na początku zadbamy o wybranie odpowiedniej osoby do współpracy. Najlepszą metodą jest przeprowadzenie analizy dostępnych na rynku osób. Wystarczy sprawdzić, jakie kanały zajmują się tematyką związaną z naszą branżą, a następnie sprawdzić ich zasięgi. Potem pozostaje już tylko wybór tego Youtubera, którego atrybuty zgadzają się z cechami wcześniej określonej przez nas grupy docelowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *