Social media

Znaczenie komunikacji na Twitterze w budowaniu świadomości marki

Ilość marek we współczesnym świecie może przyprawić o zawrót głowy. Ich ogromna różnorodność sprawia, że wiele z nich jest mało rozpoznawalnych. A właśnie świadomość marki, czyli rozpoznawalność jej odmienności, jest jednym z głównych powodów jej wysokiej sprzedaży. Jednym z narzędzi pomocnych w jej budowaniu jest Twitter.

Czym jest świadomość marki?

Wysoka świadomość marki to coś, o czym marzy jej każdy właściciel. Na początek ważne jest, aby dana marka była kojarzona z konkretną branżą. Jeszcze lepiej, gdy po dłuższym czasie budowania jej świadomości, marka posiada własną odmienność na tle konkurencji. Tylko nielicznym udaje się jeszcze więcej: nazwą danej marki określa się podobne produkty całej branży. Przykładami z języka polskiego mogą tu być buty sportowe – adidasy (Adidas), czy kserowanie (Xerox). Proces skutecznego budowania świadomości marki jest długotrwały i wymaga zaplanowanej i systematycznej pracy.

Dlaczego Twitter?

Media społecznościowe są obowiązkowym obszarem działalności promocyjnej. Każde z nich posiada własną charakterystykę i może być nieco inaczej wykorzystane. W szybkiej komunikacji liderem jest Twitter. Serwis ten został założony w 2006 roku, ale to w ostatniej dekadzie doczekał się prawdziwego sukcesu i popularności. Korzystają z niego politycy, sportowcy, artyści i inne medialne osoby, a ich wypowiedzi bardzo często cytowane są w innych mediach. Publikowanie swoich wypowiedzi, czyli twittowanie (po polsku „ćwierkanie”), stało się tak popularne, że określenie to weszło do codziennego języka.

Komunikacja na Twitterze

Dlaczego Twitter stał się jednym z liderów serwisów społecznościowych? Odpowiedź wydaje się dziecinnie proste: dzięki prostocie. Każdy wpis może posiadać maksymalnie 140 znaków. Tak więc ważne aby w swoich wypowiedziach zawrzeć esencję tego, co chce się przekazać swoim odbiorcom. Po drugie, właśnie niewielkie gabaryty twittów sprawiają, że każdy może je śledzić, bo nie wymaga to wiele czasu. W serwisie tym używamy hashtagów (słów poprzedzonych znakiem #), które są wyznacznikiem panujących trendów.

Marka na Twitterze?

Od kilku lat Twitter daje nam pewne możliwości reklamowe. Możemy korzystać z trzech rodzajów narzędzi. Pierwsze z nich to tweety promowane, a więc treści reklamowe umiejscowione w profilach obserwowanych przez danego użytkownika. Drugie to konta promowane, które są sugerowane przez serwis swoim użytkownikom, na podstawie ich preferencji. Wreszcie trzecie to trendy promowane, które znajdują się w zbiorze najpopularniejszych twitterowych trendów.

Posiadanie konta firmowego wydaje się więc nieodzowne, jeśli chcemy skutecznie budować własną markę. Trzeba jednak dbać o to , żeby tweety były ciekawe, czasem zabawne i na pewno spójne w swoich treściach. Mamy zapewniony szybki i darmowy przekaz bez pośredników, a marka zyska swą świadomość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *