Buzz marketing
Buzz marketing jest najbardziej wiarygodną formą marketingu, ponieważ osoba która ją tworzy, działa z perspektywy użytkownika. Daje to poczucie naturalności i niepowtarzalny charakter przekazu. Podczas czytania, potencjalny kupujący czuje się dobrze i ufa temu, co czyta na temat produktu bądź usługi.
Widząc w jaki sposób ktoś pisze na temat danej firmy czy usługi, utożsamiamy się z nią. Bo dlaczego mamy nie kupić czegoś co już zostało sprawdzone? Produkt który został nam polecony przez znajomą osobę jest częściej kupowany. A to przekłada się na wzrost sprzedaży w firmie.
Co daje Buzz marketing?
- Utożsamia potencjalnych klientów z daną marką w Internecie,
- Przedstawia produkty oraz usługi,
- Rozpowszechnia dobre opinie o marce,
- Podnosi ocenę marki w serwisach i platformach,
- Pozwala budować wizerunek firmy na własnych zasadach,
- Podnosi rangę marki w sieci.
Marketing dyskusji
Co tak naprawdę daje nam dyskutowanie na temat marki czy produktu? Pozwala ludziom być bliżej marki, uczestniczyć w jej życiu i dorastać razem z nią. Idealnym przykładem takich marek są marki, które szczycą się tradycją, marki na których wychowały się całe pokolenia. Z pewnością zwróciliście uwagę, że takie marki jak np. Coca-Cola kiedy pojawiają się w dyskusji, to nikt nie uznaje tego jako formę promocji marki marketingiem szeptanym? Niektóre marki są tak silne i tak wkomponowane w świadomość całego społeczeństwa, że ich obecność wydaje się być czymś naturalnym.
Prowadząc dyskusję dajemy użytkownikom poczucie bezpieczeństwa oraz zaufanie do danej firmy, usługi lub produktu. A to z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży i pozyskiwanie kolejnych, zadowolonych klientów.
Co dają dyskusje w Internecie?
- Docieramy do konkretnie wyselekcjonowanego klienta,
- Dowiadujemy się Czego klienci szukają ,
- W sposób naturalny informujemy klienta o tym jakie posiadamy produkty czy usługi,
- Utożsamiamy klienta że swoją marką,
- Kreujemy to jak Nas widzą,
- Pokazujemy klientowi czemu to właśnie te produkty są lepsze i bardziej wartościowe,
W czym pomaga buzz marketing?
Dzięki różnym działaniom prowadzonym w Internecie zdobywamy wiedzę o tym czego użytkownicy w danym momencie szukają. Wiedza ta jest kluczowa podczas sprzedaży produktów oraz usług jakie mamy do zaoferowania. Wiemy gdzie dany produkt najlepiej jest promować oraz gdzie Buzz marketing będzie działał najlepiej.
Naturalny sposób dotarcia do klientów za pośrednictwem forów dyskusyjnych czy portali pozwala nam na zapoznanie się z produktem, zainteresowanie nim a także zachęca do zakupu i podzieleniem się tą informacją z innymi użytkownikami. Marketing szeptany buduje świadomość produktu, dlatego klienci w sklepie nie obawiają się go kupić. Kupują bo znają produkt, ponieważ wiedzą że jest dobry i rekomendowany.
Znikoma ilość ludzi kupi produkt o którym nic nie wie. Duże firmy pomimo swojej rozpoznawalności na rynku, wciąż podejmują działania marketingowe żeby dotrzeć do ludzi, którzy szukają informacji na temat ich produktów. Nieustannie więc docierają do nich ze swoim przekazem. Budują w ten sposób świadomość oraz rozpoznawalność swojej marki, a także wspierają sprzedaż. Mimo ogólnej satysfakcji ich produktami, nie pozwalają o sobie zapomnieć. To jest jeden z powodów dla których osiągnęły tak wiele a będą osiągać jeszcze więcej.
Im więcej piszemy na temat produktu, tym jest on bardziej rozpoznawalny, w związku z tym marka zwiększa swoją sprzedaż. Zwiększając sprzedaż z kolei, marka zwiększa budżety żeby jeszcze szybciej się rozwijać etc.