Czy warto inwestować w marketing szeptany
Szeptanka

Czy warto inwestować w marketing szeptany?

Czy warto inwestować w marketing szeptany? Marketing szeptany jest jednym z narzędzi jakie wykorzystywane są do prowadzenia działań w sieci i promowania swoich produktów i usług. Dobrze prowadzona kampania marketingu szeptanego może przynosić wiele korzyści dla przedsiębiorstwa, takich jak na przykład możliwość budowania wizerunku, tworzenie relacji z klientem czy zwiększanie swojej wiarygodności w Internecie. Jednak, gdy działania te nie będą prowadzone odpowiednio może dojść nawet i do kryzysu wizerunkowego. Czym w takim razie jest marketing szeptany i jakie ma on zalety?

Marketing szeptany – co to jest i czy to legalne?

Jak działa marketing szeptany

Marketing szeptany nazywany też buzz marketingiem lub szeptanką, jest to forma marketingu, która polega na docieraniu z informacją o produkcie, usłudze lub marce do klientów, którzy mogą być nimi zainteresowani. Jego celem jest wywoływanie dyskusji o promowanej firmie, jednak w sposób jak najbardziej subtelny i naturalny, by klient nie miał styczności z nachalną reklamą. Efektem tych działań mogą być dobrowolne i niezależne rozmowy między konsumentami. Rolą osoby, która bierze udział w takiej kampanii jest tylko zmotywowanie klientów do dyskusji, dzięki temu informacje o marce i jej produktach bądź usługach rozprzestrzeniają się bardzo naturalnie. I to głównie, dlatego warto inwestować w marketing szeptany.

Buzz marketing opiera się na rekomendacjach i opiniach, które w dzisiejszych czasach są bardzo firmom potrzebne. Jak można dowiedzieć się z różnych źródeł klienci ufają osobom w sieci prawie tak samo jak swoim bliskim, a także zdecydowana większość konsumentów w Internecie przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie na temat danego produktu. Wszystko to pokazuje, dlaczego warto inwestować w marketing szeptany. Jednak czy marketing szeptany jest legalny? Przepisy prawa nie regulują pojęcia marketing szeptany, ciężko jest więc powiedzieć czy marketing szeptany jest legalny czy też nie jest. Jednak w polskim prawie można zauważyć, wzmiankę o uczciwości reklamy i kryptoreklamie.

Wszystkie działania marketingu szeptanego muszą być etyczne i nie ma tutaj miejsca na wprowadzanie klient w błąd czy udzielanie mu nieprawdziwych informacji. Nie można też źle mówić o swojej konkurencji.

Jakie formy marketingu szeptanego można wyróżnić?

Marketing szeptany ma kilka rodzajów. Poniżej znajdują się tylko wybrane z nich:

  • Trendsetting – tutaj działania polegają na współpracy z osobami wpływowymi jakimi mogą być influencerzy. Przez to, że używają oni danej marki i posiadają swoje zaufane grono odbiorców, którzy ufają ich wyborom zakupowym, tworzy się trend na używanie danego produktu. Może być to bardzo dużą korzyścią dla firmy. Zdecydowanie zwiększy się sprzedaż co oczywiście przekłada się na większe zyski.
  • Brand blogging – kolejnym rodzajem marketingu szeptanego jest brand blogging, który polega na pisaniu bloga. Działanie to również może być dobrym pomysłem, głównie w sytuacji, gdy dana marka chce podzielić się ze swoimi odbiorcami wartościowymi dla nich treściami. Dzięki prowadzeniu bloga można wykreować swój wizerunek i zmniejszyć dystans pomiędzy klientem a marką.
  • Cause marketing – w tym przypadku marki wspierają ważne w danym okresie kwestie społeczne, dzięki temu stają się w oczach potencjalnych klientów bardziej wiarygodni i warci uwagi.

Czy warto inwestować w marketing szeptany?

Czy warto postawić na marketing szeptany

Czy warto inwestować w marketing szeptany? To pytanie zadają sobie wszystkie osoby, które planują rozpocząć u siebie kampanie buzz marketingu. Marketing szeptany ma wiele zalet
i możliwości jakie daje organizacjom, oczywiście tylko wtedy, gdy prowadzony jest w odpowiedni sposób. Do zalet tych należą:

  • Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców
  • Łatwy sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku swojej marki
  • Szybko widoczne efekty
  • Relatywnie niskie koszty tych działań 
  • Możliwość zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie również konwersji i sprzedaży
  • Możliwość zdobycia zaufania i lojalności swoich klientów
  • Bezpośredni kontakt z klientem pozwala go poznać i dopasować swoją ofertę do jego potrzeb i wymagań

Jak widać buzz marketing ma wiele zalet, które potwierdzają, że warto inwestować w marketing szeptany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *