jaki jest koszt marketingu szeptanego
Szeptanka

Koszt marketingu szeptanego

Jaki będzie koszt marketingu szeptanego i na czym polega ta strategia marketingowa? To jaką siłę ma rekomendacja czy plotka znają ludzie już od wielu wielu pokoleń. Obecne czasy to przede wszystkim obecność w Internecie, ponieważ to właśnie tam można komunikować się ze sobą, dokonywać zakupów, czytać opinie i wymieniać się wieloma poglądami, doświadczeniem i wiedzą.

Plotka natomiast wciąż jest wykorzystywana, a nawet za jej pomocą można promować produkty i usługi. Jedną z metod jest właśnie marketing szeptany, który przez wielu przedsiębiorców jest bardzo mocno cenioną strategią marketingową. Opiera się on na opiniach i rekomendacjach, ale także wykorzystuje plotkę, ponieważ tak jak ona przenosi on informacje o produkcie bądź promowanej usłudze. Od czego zależeć będzie koszt marketingu szeptanego i co jeszcze warto wiedzieć na temat tej formy promocji?

od czego zależy koszt marketingu szeptanego

Marketing szeptany – co warto o nim wiedzieć i czy warto inwestować w marketing szeptany?

Marketing szeptany nazywany często również buzz marketingiem głównie opiera się na pozyskiwaniu ocen, a także opiniach i rekomendacjach. Działanie to nie jest wcale działaniem prostym, ponieważ bardzo często w wyniku złego prowadzenia marketingu szeptanego może dojść do kryzysów wizerunkowych, ponieważ jak wiadomo ludzie najchętniej wypowiadają się na temat różnych skandali czy po prostu wpadek firm. Ciężej jest zdobyć pozytywne opinie, aniżeli te negatywne. Konsumenci najczęściej nie chwalą publicznie firm, natomiast kiedy nie są oni zadowoleni z zakupu chcą w ten sposób ostrzec i poinformować o tym innych internautów.

Zaletą marketingu szeptanego jest jednak to, że daje on możliwość dotarcia z informacją o produkcie bądź usłudze do szerokiego grona odbiorców, którzy właśnie w taki sposób są w subtelny sposób informowani, natomiast nikt nie nakłania ich do dokonania zakupu. Szczególnym celem marketingu szeptanego jest wywołanie naturalnych dyskusji na temat produktu bądź całej marki. Jak wiemy rosnąca ilość przekazów reklamowych sprawia, że coraz więcej użytkowników Internetu wcale nie zwraca na nie uwagi. To też powoduje, że przedsiębiorstwa muszą być jeszcze bardziej kreatywne i szukać takich sposobów na dotarcie z informacją o produkcie, aby wzbudzić w odbiorcy pozytywną reakcję.

Gdzie najczęściej prowadzony jest marketing szeptany?

Tak naprawdę marketing szeptany może być prowadzony w wielu miejscach w sieci, najczęściej jednak wybieranym są fora internetowe. Nic dziwnego to właśnie tam internauci spotykają się, aby dyskutować na dany temat, dużo łatwiej jest więc rozpocząć dyskusję na temat produktu, który wpasowuje się w tematykę prowadzonej rozmowy. Co więcej prowadzona tam wymiana zdań najczęściej jest anonimowa, to również mocno ułatwia pracę. Należy jednak pamiętać, że prowadzenie działań buzz marketingowych musi być wykonywane z bardzo dużą precyzją, przez osobę, która posiada już doświadczenie, ponieważ istnieje bardzo cienka granica między promocją, a całkowitą utratą pozytywnego wizerunku.

Koszt marketingu szeptanego nie może więc być niski, a jeżeli taki jest to warto mocno zastanowić się czy aby na pewno prowadzone działania będą wykonane należycie. Fora internetowe to nie jedyne miejsce, gdzie można prowadzić marketing szeptany, świetnie do tego celu sprawdzą się również media społecznościowe, a także fanpage. Decydując się na marketing szeptany warto również zapoznać się z takimi narzędziami jak Brand24, dzięki którym można monitorować opinie oraz wpisy na temat firmy, które pojawiają się w sieci.

koszt marketingu szeptanego

Jaki jest koszt marketingu szeptanego?

Koszt marketingu szeptanego bardzo ciężko jest jednoznacznie określić, ponieważ wpływa na niego kilka ważnych elementów. Na pewno będzie to zależało od narzędzi jakie wykorzystują osoby odpowiedzialne za wprowadzanie takich działań, innym ważnym czynnikiem będzie też to kto takie działanie będzie wykonywać czy będzie to freelancer, czy szanowana agencja marketingowa. Bardzo ważne jest, aby podkreślić tutaj, że bardzo niskie stawki za wpis mogą świadczyć o niskiej jakości prowadzonych działań, a czegoś takiego należy się mocno wystrzegać.

Dodanie wpisu nie zajmuje mało czasu, więc cena również nie będzie niska. Prowadzenie działań marketingu szeptanego w sposób niedbały, może powodować powstanie tak zwanego spamu i bardzo negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy w sieci. Koszt marketingu szeptanego nie może więc być niski, najczęściej będzie to koło 15 do 20 zł za jeden wpis.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *