Szeptanka

Marketing szeptany na Facebooku, czyli komunikacja w grupach i na fanpage

Media społecznościowe to jeden z głównych kanałów komunikacyjnych, wykorzystywanych w marketingu szeptanym. Od wielu lat niewątpliwym numerem jeden wśród social media jest Facebook. Spróbujmy się więc zastanowić na jego przykładzie jak wyglądają działania marketingowe w grupach i na fanpage.

Word of Mouth Marketing, czyli marketing szeptany jest jednym z najpopularniejszych narzędzi internetowego marketingu. Polega na wykonywaniu określonych działań w celu dotarcia do jak największej grupy odbiorców. Te działania to przede wszystkim publikowanie wpisów na temat danej marki. Wpisy te, najczęściej w postaci opinii i komentarzy  mają za zadanie pobudzić prawdziwą dyskusję pomiędzy internautami na temat marki. Nawet, jeśli nie wszyscy zainteresowani marką konsumenci będą publikować własne opinie, to będą z zainteresowaniem śledzić wpisy innych.

Marketing szeptany na Facebooku?

Przełóżmy to teraz na przykład Facebooka. Podstawowym obszarem, w którym marka może komunikować się z konsumentami jest jej fanpage. Profil ten zakłada się na potrzeby konkretnej firmy. Na fanpage’u można publikować rozmaite treści reklamujące markę, konkursy i akcje promocyjne. Content tam zawarty, może występować w postaci tekstów, infografik, zdjęć czy filmów. I właśnie cały ten content będzie świetnym polem do pisania komentarzy z różnych profili. Najlepiej, gdy pod każdym z nowych postów rozwinie się dyskusja i wciągnie jak najwięcej użytkowników. Jest to też jedno z zadań działań marketingu szeptanego.

Drugim kanałem gdzie w ramach szeptanki może odbywać się komunikacja z konsumentami są grupy. Oczywiście podstawą dobrego wykorzystania tej opcji jest odpowiedni wybór grupy, w której będziemy działać. Grupa powinna zrzeszać osoby bezpośrednio lub pośrednio zainteresowane konkretną branżą, a co za tym idzie i marką z tej branży. W grupie można prowadzić bezpośrednie dyskusje, gdzie można opublikować wiele wpisów na temat promowanej marki. Trzeba to jednak czynić na tyle subtelnie i profesjonalnie, aby nie być posądzonym o spam, co mogłoby tylko wpłynąć negatywnie na wizerunek marki.

Dlatego bardzo dobrze jest, skorzystać z usług jednej z profesjonalnych agencji marketingowych, która da nam pewność swoich profesjonalnych i skutecznych działań.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *