Marketing szeptany na forach internetowych
e-rzecznik,  Marketing,  Szeptanka

Marketing szeptany na forach internetowych

To nie jest żadne odkrycie. Marketing szeptany na forach internetowych wciąż jest dosyć często wybieraną formą komunikacji, mającą na celu promocję danego produktu albo usługi. Niektórzy uważają, że jest to pewnego rodzaju oszukiwanie użytkowników. Nic bardziej mylnego. Biorąc pod uwagę, ile jest ciekawych sposobów na marketing szeptany na forach internetowych, można stwierdzić, że to metoda jak każda inna. Ważne, by była skuteczna.

Poza tym marketing szeptany na forach internetowych wcale nie musi pochodzić z kont anonimowych lub przygotowanych wyłącznie pod promowanie konkretnej marki. Często rolę osób prowadzących marketing szeptany przyjmują oficjalni ambasadorzy firmy, nazywani czasami eRzecznikami (ekspertami online), którzy jawnie działają w dziale marketingu marki. Choć roli eRzecznika nie powinno się zestawiać z marketingiem szeptanym, to jednak te dwie sfery mocno się przenikają, a wręcz uzupełniają.

Marketing szeptany na forach internetowych – jak przebiega?

Marketing szeptany w sieci

Jak większość działań marketingowych, marketing szeptany na forach internetowych rządzi się swoimi prawami i ma zasady, które zazwyczaj są respektowane przez marketerów. Choć może brzmi to dość poważnie, zasady te nie są w żaden sposób skomplikowane. Gdy chcemy rozpocząć marketing szeptany na forach internetowych, najpierw powinniśmy stworzyć na nich swoje „zawodowe” konta, które będą dostosowane tematycznie do tematów poszczególnych platform.

Dużo bardziej naturalnie wygląda, jeśli marketer nie zakłada osobnych wątków, które służą mu za słup reklamowy, ale wtedy, kiedy włącza się do już istniejącej lub obecnie trwającej dyskusji. Nieoceniona jest faktyczna pomoc innym użytkownikom forum, nie warto dać im odczuć, że chodzi tylko zareklamowanie czegoś, wrzucenie linku, a w końcu zdobycie klienta. I na koniec zasada, która powinna pojawić się jako pierwsza. Marketing szeptany na forach internetowych nie powinien nigdy wprowadzać użytkowników w błąd. Niewymuszony, rzetelny przekaz ma niezwykłą moc.

Na co uważać podczas działań marketingowych na forach?

marketing szeptany na forach - wskazówki

Marketing szeptany na forach internetowych wymaga posiadania wyczucia i ogromnej uważności. Osoba pełniąca rolę tak zwanego „szeptacza” musi zadbać o poprawny język (pomimo że niewielkie błędy lub wyglądają bardziej naturalnie), doskonale znać produkt, który reklamuje. To o tyle ważny aspekt, że w razie pojawienia się dyskusji trzeba być przygotowanym na różne scenariusze rozmowy. Znając wszystkie mocne, jak i słabe strony produktu, dużo łatwiej jest prowadzić konwersację na jego temat. Marketing szeptany na forach internetowych wymaga bycia uważnym. Należy uważać, by tego samego tekstu nie umieszczać na kilku różnych forach i dbać o dobór odpowiedniego miejsca do podjęcia dyskusji (forum, które od lat jest nieaktywne to zły pomysł na szukanie klientów).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *