Na czym on polega i jak wykorzystywany jest marketing szeptany na Twitterze? Każda marka dąży do tego, aby o niej mówiono. Dzięki temu stanie się bardziej popularna, a w konsekwencji może dojść do zwiększenia sprzedaży. Najczęściej wykorzystywanym miejscem do promowania marki jest Internet i coraz bardziej popularne social media. W social mediach możliwe jest nawiązywanie kontaktu z klientem oraz tworzenie z nim relacji. Działania takie budują jego zaufanie wobec marki i sprawiają, że chętniej dokonuje on u niej zakupów. Jednym z intensywnie rozwijających się odłamów marketingu jest marketing szeptany.
Czym jest marketing szeptany?
Marketing szeptany polega na wywoływaniu dyskusji o marce wśród społeczności. Dzieje się to jednak w sposób bardzo subtelny i nienachalny tak, że odbiorca nie jest nawet świadomy tego, że ma do czynienia z reklamą. Użytkownicy nie są w żadnym stopniu nakłaniani do kupna. Zadaniem osoby prowadzącej kampanie marketingu szeptanego jest przedstawienie zalet produktu w taki sposób, aby był on jak najbardziej dopasowany do kontekstu dyskusji. Jak można dowiedzieć się z wielu źródeł zdecydowana większość konsumentów przed dokonaniem zakupów sprawdza opinie o produkcie w Internecie, porównuje ceny i ogląda recenzje. Najważniejsze jednak jest by prowadzić marketing szeptany z dużą dokładnością, ponieważ zbyt nachalna rekomendacja produktów bądź usług danej marki może zrazić konsumentów do marki, odbudowa pozytywnego wizerunku jest bardzo trudna i kosztowna.
Marketing szeptany na Twitterze
Reklama w social mediach kojarzy się przede wszystkim z reklamą na Facebooku lub Instagramie, Twitter nie jest praktycznie w ogóle kojarzony z promocją marki. Platforma ta jest jednak niedoceniana. Ma ona duży potencjał i świetnie sprawdza się do promowania marki, sprzedaży i nawiązywania relacji z konsumentami. Nie da się jednak ukryć, że Twitter to dosyć specyficzny portal. Odróżnia go to, że wpisy mogą mieć maksymalnie 140 znaków. Można do nich dołączać również zdjęcia, filmy, animacje i lokalizację. Wiele osób twierdzi, że niemożliwe jest, by w tak krótkim komunikacie zawrzeć informacje, które będą cenne dla klientów. Trzeba wiedzieć, że aby marketing szeptany na Twitterze przynosił korzyści musi być prowadzony w sposób kreatywny i oryginalny. Trzeba mocno zaangażować się w działania, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Przewagą Twittera nad innymi social mediami w kontekście marketingu jest real-time marketing, co oznacza, że niezbędna jest tutaj szybkość i trafność reakcji. To te działania sprawią, że marketing szeptany na Twitterze przyciągnie uwagę internautów.
Marketing szeptany na Twitterze – o czym warto pamiętać?
Twitter różni się od innych social mediów, ponieważ stawia on na dialog. Liczą się tutaj szybkie, trafne i krótkie komunikaty. Co więcej dostępne są one dla wszystkich użytkowników. Marketing szeptany na Twitterze może przynosić wiele korzyści warto jednak pamiętać
o następujących kwestiach:
- Systematyczność – aby marketing szeptany na Twitterze przynosił korzyści musi być prowadzony systematycznie. Użytkownicy dodają na ten portal nawet kilkanaście wpisów dziennie, aby więc poruszyć temat danej marki konieczne jest systematyczne odpowiadanie na nie.
- Hasztagi – hasztagi są bardzo mocno wykorzystywane na Twitterze, można więc używać ich. Trzeba jednak pamiętać, aby z nimi nie przesadzać, ponieważ może to wywołać odwrotny skutek niż zamierzony.
- Budowanie relacji – każde medium społecznościowe daje możliwość budowania relacji ze społecznością, nie warto więc o tym zapominać. Trwała relacja firmy z jej klientami, może dać jej wiele korzyści.
Jakie korzyści daje marce marketing szeptany?
- Możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców
- Łatwy sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie
- Możliwość budowania relacji z konsumentami i zdobycie ich zaufania
- Niskie koszty prowadzenia kampanii marketingu szeptanego
- Możliwość zwiększenia ruchu na stronie, a co za tym idzie zwiększenie konwersji i zysków
- Szybko widoczne efekty prowadzonych działań
- Bezpośredni kontakt z klientem, jest świetnym sposobem na poznanie klienta, jego potrzeb, problemów. Dzięki temu możliwe będzie dokładniejsze dopasowanie do niego oferty.