Jest pewien rodzaj marketingu, który wzbudza znacznie więcej emocji niż inne. Marketing szeptany w hotelarstwie – czyli „szeptanie” potencjalnym klientom o zaletach danego produktu, marki lub usługi. Naturalne i niewzbudzające żadnych podejrzeń wzmianki o konkretnej firmie w komentarzach na forach internetowych, w mediach społecznościowych lub na blogach eksperckich to doskonały początek dla wzbudzającej emocje konwersacji nie tyle między osobą, która wypuściła daną informację a innymi użytkownikami, ale właśnie pomiędzy nimi.
Dzielenie się rekomendacjami w internecie jest na tyle popularne, że zanim kupimy nową rzecz, sprawdzamy, co piszą o niej inni. I tu wkracza marketing szeptany, który wywołuje rozmowę o określonej rzeczy, budując tym samym pozytywny wizerunek marki. Marketing szeptany w hotelarstwie cieszy się wyjątkowo dobrymi rezultatami, dlatego wciąż tak często jest stosowany.
Marketing szeptany w hotelarstwie
Okres wakacji, ferii zimowych to wzmożony czas podróży. Choć tak naprawdę marketing szeptany w hotelarstwie z powodzeniem funkcjonuje i przynosi efekty przez cały rok. Wyobraźmy sobie sytuację, w której bardzo chcemy pojechać na weekend w góry. Szukamy ofert, ale nie wiemy, ile prawdy jest w internetowych ogłoszeniach i co zobaczymy, gdy znajdziemy się na miejscu. Co robimy? Szukamy opinii osób, które nocowały w danym obiekcie i mogą z doświadczenia potwierdzić, że standard jest dobry, a pokoje i wyposażenie zgodne z opisem.
Marketing szeptany w hotelarstwie ma ogromną siłę – pozwala poznać obiekty „od kuchni”, oczami turysty, pomimo że często za daną opinią stoją osoby z działu marketingu. Co ciekawe, można powiedzieć, że marketing szeptany w hotelarstwie działa zarówno w świecie online (fora, social media), jak i offline – w końcu podczas rozmów ze znajomymi lub rodziną także można dzielić się rekomendacjami. Wiele hoteli decyduje się także na wprowadzenie systemów lojalnościowych, dzięki którym polecanie danego miejsca innym wchodzi w zupełnie nowy wymiar.
Jak reklamować hotel?
Istnieje wiele sposobów na reklamowanie hotelu. Od tak łatwych w realizacji sposobów, jak marketing w mediach społecznościowych i z użyciem wizytówki Google, po zorganizowane wydarzenia, takie jak spotkania autorskie, konferencje, czy reklama w radiu, telewizji lub prasie. Marketing szeptany na forach internetowych również się sprawdza w kwestii reklamowania hoteli. Marketing szeptany w hotelarstwie ma wiele twarzy. Często jest wynikiem spontanicznej reakcji zadowolonych klientów, nie zawsze jest to zaplanowane działanie.
Marketing szeptany w hotelarstwie to szansa na zwiększenie ruchu na stronie, dokonywanie rezerwacji przez przyszłych gości obiektu, a także świetny sposób na stopniowe budowanie pozytywnego wizerunku danego hotelu w oczach internautów. Nazwa, która często przewija się w poleceniach, zostaje w świadomości odbiorców. Owoce marketingu szeptanego przychodzą nawet po kilku latach!