Szeptanka

Marketing szeptany w social mediach

Marketing szeptany w social mediach jest narzędziem, które pozwala przedsiębiorstwu budować wizerunek w Internecie oraz komunikować się z klientami. To rozwiązanie często jest wykorzystywane przez przedsiębiorców, ponieważ dzięki niemu mogą oni realizować swoje cele. Marketing szeptany można porównać do tradycyjnej poczty pantoflowej, która wykorzystywana była już wiele lat temu. Ludzie z pokolenia na pokolenie cały czas przekazują sobie rekomendacje i różne opinie na temat produktów i usług, które sprawdzają im się. Marketing szeptany w social mediach to właśnie taka poczta pantoflowa z tym, że odbywająca się w mediach społecznościowych. Czy warto wykorzystać marketing szeptany w social mediach?

Marketing szeptany w social mediach

Co to jest marketing szeptany, a co social media marketing?

Marketing szeptany są to działania, które przedsiębiorstwo podejmuje w celu nawiązania spontanicznego kontaktu z odbiorcą poprzez dodawanie wpisów zarówno na forach internetowych jak i w social mediach. Marketing szeptany w głównej mierze opiera się na opiniach i rekomendacjach, którymi dzielą się klienci, rolą osoby odpowiedzialnej za marketing szeptany jest skłonienie ich do dzielenia się swoimi przemyśleniami na temat firmy bądź jej produktów i usług.

Social media marketing natomiast to wszystkie działania, które podejmuje się w celu zbudowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w Internecie na portalach takich jak YouTube, Facebook, Instagram bądź Twitter. Ten rodzaj marketingu staje się coraz bardziej popularny i jest wykorzystywany przez praktycznie każdą firmę działającą w Internecie. Wynika to z faktu, że użytkownicy, którzy szukają informacji w sieci często odwiedzają w tym celu media społecznościowe. Dzięki nim firma może również prowadzić komunikację ze swoimi konsumentami i w szybki sposób odpowiadać im na zadawane przez nich pytania.

Marketing szeptany w social mediach – czy warto?

Marketing szeptany w social mediach to działanie, które polega na dodawaniu różnych wpisów właśnie na portalach społecznościowych zwykle są to komentarze pod postami, ale także w jego skład wchodzi monitorowanie opinii w sieci. Dzięki marketingowi szeptanemu możliwe jest dotarcie do odbiorcy i tym samym skłonienie go do dzielenia się opiniami na temat produktu co może powodować, że odbiorca stanie się ambasadorem marki i będzie on rekomendował produkt bądź usługę innym użytkownikom.

Dzięki marketingowi szeptanemu można również poprawić swój wizerunek i w szybki sposób dotrzeć z przekazem do swoich odbiorców, ważne jednak, aby pamiętać, że te efekty będą widoczne tylko wtedy, kiedy osoba odpowiedzialna za prowadzenie marketingu szeptanego będzie podchodziła do tego z dużym zaangażowaniem, a publikowane przez nią wpisy będą wartościowe i merytoryczne.

Czy marketing szeptany jest skuteczny?

Marketing szeptany może być bardzo skuteczną formą promocji, jednak by tak się stało bardzo ważne jest, aby osoba za niego odpowiedzialna mocno się angażowała w swoją pracę. Im więcej wysiłku w tworzenie marketingu szeptanego przedsiębiorstwo włoży tym lepsze efekty będzie mogło uzyskać. Niektóre marki opierają swoją promocję w szczególności na marketingu szeptanym, samo to pokazuje jak dużą rolę odgrywa ta forma marketingu. Dzięki niemu można zwiększać ruch również na stronie internetowej, a także stworzyć wokół swojego przedsiębiorstwa społeczność, która będzie śledziła z entuzjazmem poczynania firmy. Co więcej ta forma promocji jest stosunkowo tania w porównaniu do innych.

jak prowadzić Marketing szeptany w social mediach

Marketing szeptany na Twitterze

Marketing szeptany można prowadzić również na Twitterze. Portal ten powstał w 2006 roku i nieco różni się od pozostałych serwisów, ponieważ użytkownik do stworzenia wpisu ma tylko 140 znaków, które może wykorzystać. Czasem jest to uznawane jako plus czasem jako minus. Plusem na pewno będzie to, że w takiej małej ilości znaków można zawrzeć tylko merytoryczne informacje, ponieważ nie ma tutaj miejsca na lania wody.

Sama reklama na Twitterze często jest przez marketingowców niedoceniana i rzadko wykorzystywana. Odpowiednio poprowadzony marketing szeptany w tym serwisie może być bardzo skuteczny, ponieważ portal ten ma ogromną siłę przekazu. Warto więc rozważyć również wykorzystanie marketingu szeptanego na Twitterze i na docieranie również i do tych użytkowników.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *