Jest to jeden z lepszych, aczkolwiek skomplikowanych sposobów na dotarcie do klienta. Na czym tak naprawdę polega marketing szeptany? Jak należy się zabrać za kampanię marketingu szeptanego aby działała na naszą korzyść? Co możemy zyskać dzięki kampanii marketingu szeptanego?
Na czym tak naprawdę polega marketing szeptany?
Marketing szeptany, jak sama nazwa wskazuje, polega na szeptaniu użytkownikowi o tym, jakie produkty są aktualnie na topie. Co najlepiej wybrać, aby zarówno on był usatysfakcjonowany ale i firma która sprzedała produkt bądź usługę rozwijała się lepiej i zarabiała więcej pieniędzy.
Ludzie ufają swoim znajomym, a przy wyborze danego produktu bądź usługi niejednokrotnie wypytują o to, co kupić i z jakiej firmy skorzystać. Swoje wybory opierają na tym co ktoś im podpowie. W taki właśnie sposób działa marketing szeptany. Podpowiada osobie zainteresowanej jaka usługa jest dobra, co należy kupić i gdzie najlepiej jest to znaleźć. Podpowiada w taki sposób aby nie raziło to osoby czytającej.
Niejednokrotnie oglądając reklamy w telewizji czy słuchając audycji radiowej dowiadujemy się, że coś jest w promocji lub że w jakimś sklepie są wyprzedaże. Ale czy naprawdę ta wiedza jest w tym momencie jest nam potrzebna? Rzadko się zdarza, że sklep oddalony o 50 km zwróci aż tak naszą uwagą, że pojedziemy tam na zakupy. Najczęściej zdarza się tak, że siadamy do komputera, wpisujemy nazwę produktu i czytamy to co piszą o produktach czy usługach. Trafiamy na opinie dobra oraz te mniej przychylne. Bardzo często sami zadajemy pytania o produkty i oczekujemy że ludzie którzy ich używali, wydadzą opinie na ich temat. Że powiedzą czy warto je kupić czy też nie. Szybciej zatem zaufamy usłudze z której ktoś już korzystał.
Jak należy się zabrać za kampanię marketingu szeptanego aby działała na naszą korzyść?
Marketing szeptany to sposób dotarcia do klienta i zaoferowanie mu usługi konkretnej firmy. Aby działał sprawnie, potrzebny jest zespół ludzi którzy przydzielając sobie osobne funkcje, działając sprawnie, będzie realizował swoje działania. Jedna osoba powinna umieszczać wpisy w miejscach, w których trwają aktualnie dyskusje na temat tych usług których ma dotyczyć dana kampania marketingu szeptanego. Druga osoba powinna sprawdzać poprawność wpisów. Trzecia osoba natomiast powinna kontaktować się z klientem u którego właśnie trwa dana kampania marketingowa oraz być z nim na bieżąco w kwestiach jakości wpisów. Powinna przesyłać mu raporty z aktualnych działań i w miarę potrzeb wprowadzać zmiany.
Jeżeli chociaż jedna z tym osób nie będzie rzetelnie realizować przydzielonej funkcji, rezultaty mogą być mizerne. Niekiedy mogą również przynieść więcej szkody niż pożytku. Nikt nie powinien również prowadzić kampanii marketingu szeptanego na własną rękę. Nikt sam siebie nie powinien sprawdzać. Powinna robić to inna osoba i w miarę potrzeb poprawiać błędy które zostaną popełnione przez pierwszą osobę która dane wpisy umieściła. Bardzo ważne jest to aby cały zespół współpracował. Wtedy cała realizowana kampania przyniesie znaczne poprawienie wizerunku firmy, oraz zwiększy sprzedaż produktu.
Co możemy zyskać dzięki kampanii marketingu szeptanego?
Odpowiednio prowadzona kampania marketingu szeptanego pozwala użytkownikom internetu odnaleźć produkty oraz usługi. Poznać opinię innych użytkowników na temat marki. Podpowiada korzystając z portali, blogów oraz serwisów informacyjnych co jest dobre a czego lepiej nie kupić.
Kampania szeptana jest w stanie wypromować daną markę w taki sposób, aby użytkownicy właśnie ją wybrali. Nie są to jednak jedyne korzyści wynikające z odpowiednio prowadzonej kampanii marketingu szeptanego. Dodając opinię na temat danej firmy, można dać link do jej strony internetowej. Daje to możliwość zwiększenia ruchu na stronie internetowej a co z tym idzie, zwiększa się sprzedaż w firmie. Wspiera to również pozycjonowanie strony www firmy.